Wie is Opblaasfiguurshop.nl?
Normaal krijg je op een pagina zoals deze (over ons) een of ander deftig verhaal te horen over wie wij zijn, hoeveel passie we zouden hebben, wat onze drijfveren zijn, hoe goed we wel niet zijn en hoe goed we het met de wereld om ons heen voorhebben. Meestal is die tekst doorspekt van hoogdravende en intellectuele woorden. In de veronderstelling dat je daar als klant wel van onder de indruk raakt…
Maar wij zijn Opblaasfiguurshop.nl. Wij verhuren gewoon opblaaspoppen. Daarom houden wij het vooral… LUCHTIG…
Broer en zus
Op dit moment bestaat Opblaasfiguurshop.nl uit twee personen: Eddy Melissen & Marinda Dijkhuizen-Melissen. Heej… dezelfde achternaam? Jazeker de zelfde achternaam, wij zijn namelijk broer en zus. En we kunnen je uit ervaring vertellen dat het samenwerken nu een heel stuk beter gaat dan toen we nog klein waren.
Wie is Eddy
“Ik ben Eddy (1987) en ben eigenaar van Opblaasfiguurshop.nl. Ik ben getrouwd met Gerlinde en ben de trotse vader van kleine prinses Anne. Ik woon in Ede, op slechts een paar minuten van ons bedrijfspand. Naast mijn werk bouw ik graag met Lego, ben ik graag buiten en kook ik graag.
Opblaasfiguurshop.nl is niet mijn eerste bedrijf. Hiervoor ben ik eigenaar geweest van SensationAir Attractieverhuur, een bedrijf wat ik in mei 2019 verkocht heb. Mijn ondernemersavontuur begon in 2013 met de start van SensationAir. Daarvoor heb ik 5 jaar in loondienst gewerkt als evenementenorganisator.
Het was altijd al mijn droom om een eigen bedrijf te beginnen. Het grappige is dat mijn eerste probeersel (nog voor 2013) eigenlijk Opblaasfiguurshop.nl in het klein was. In 2012 kocht ik namelijk op marktplaats een tweedehands Abraham en Sarah pop (achteraf een miskoop), maar het was wel de opstap naar meer verhuurproducten, waarna al snel SensationAir ontstond.
In de loop der jaren groeide SensationAir hard en ik kreeg steeds meer werk, auto’s, opslagruimte en personeel. Maar ook steeds meer ‘regelwerk en gezeur’ en natuurlijk steeds meer kosten. Daarnaast is de attractieverhuur enorm seizoensafhankelijk. In de periode mei-september waren werkweken van 80-100 uur heel normaal. In de winter lag het echter bijna stil en deden we veel onderhoud waardoor we nog steeds wel 40 uur werkten, maar dan weinig verdienden.
Ik vond dat er meer spreiding in het werk moest komen. Een andere optie was nog meer attracties en personeel verzamelen zodat er in de zomer nog meer verdiend zou worden om de winter goed door te komen. Nog meer regelwerk zag ik echter niet zitten. Daarom koos ik voor spreiding van werk en inkomsten. Ik gebruikte de volledige jaarwinst van SensationAir om een bus vol opblaaspoppen te kopen: het begin van Opblaasfiguurshop.nl.
Begin van Opblaasfiuurshop.nl
De testwebsite van Opblaasfiguurshop ging in februari 2018 live. Een simpele website om te kijken of het concept zou aanslaan: een brede keuze opblaaspoppen, gemakkelijk thuisbezorgd. Weliswaar iets duurder dan het zelf ophalen van een pop, maar bij ons kreeg je wel veel keuze en een tiptop service.
Het idee sloeg aan en in Juni 2018 ging Opblaasfiguurshop.nl officieel live en werden er meer poppen aan het assortiment toegevoegd.
Als Eddy ergens iets huurt dan wil hij dat: het schoon is, het op tijd geleverd wordt en dat de levertijden flexibel afgesproken kunnen worden. Dat kan dus ook bij Opblaasfiguurshop.nl! Als een pop terug komt van een verhuur dan wordt deze opgezet, schoongemaakt en gedroogd. Als je ervoor kiest om de pop zelf af te halen dan mag dat altijd de dag van te voren en de dag na gebruik mag je hem weer terugbrengen. Mocht dit in verband met het weekend slecht uitkomen dan haal je de pop gewoon een dag eerder of breng je deze een dag later terug. Kies je ervoor om de pop met een koerier te laten bezorgen? Dan zorgt Eddy ervoor dat de pop twee dagen voor de gebruiksdag op het aangegeven adres is. Zo weet je zeker dat je de pop op tijd in huis hebt.
Opblaasfiguurshop wil binnen een jaar jou de allergrootste keuze in opblaasfiguren kunnen bieden. Help jij Eddy mee groeien?